Bekymrer meg over denne dvalen og stillheten som er over oss!

Reklame | Lyko.no

Annonseinnlegg

Ringvirkningene av denne dvalen og krisen vi er inni nå er enorme, og vi ser dem ikke før i ettertiden. Jeg sitter med masse bekymringer, men ikke for å bli smittet, for jeg tar mine forhåndsregler på alvor, og jeg utsetter meg ikke for farene som er der ute. Jeg gjør dette for andre, for jeg er selv ikke redd for å bli syk. Jeg tenker at om jeg tar mine forbehold i måten jeg lever på, så har jeg gjort mitt. Men det er visse ting jeg bare må gjøre. Nå er det slik at om jeg nyser av helt andre ting, så går det kaldt nedover ryggen min, jeg tør heller ikke å utøve de hostene jeg bruker å ha normalt på grunn av røyken jeg suger i meg hver dag. Og spesielt på sykehuset når jeg tar behandlingene mine, da sitter jeg der stille, uten å tørre å kremte fordi lungene mine må det av vane og skader av røyk. Jeg er livredd for at andre skal bli redde på grunn av meg, så blir sittende å holde det inne til jeg er ferdig med behandlingen som er lang.. veldig lang.
Jeg vet selv jeg ikke er syk, men denne redselen for at andre skal tro det tar overhånd av og til. Du blir gående og tenke over hva andre tenker om en, og alle oppfører seg anderledes, dem holder avstand, for det er det vi skal gjøre nå, men folk har det i blikkene sine, den skepsisen, man vurderer alle mennesker vi ser på en annen måte nå. Jeg merker det selv, man tror alle rundt seg er en fare for oss. Det kan være triggere til enda værre angst enn det vi har fra før, og mange burer seg rett og slett inne på selvpålagt karantene.
Mange er faktisk i karantene, og er tvunget til dette livet, jeg undrer på hvordan dem har det oppi dette, for jeg har muligheten til å kunne gå på butikken når jeg må, jeg har muligheten til å få jobbe aktivt ute i bilen min, uten å oppsøke folk fysisk.
Jeg har familien min her med 3 andre mennesker jeg kan snakke med og være med, og jeg har masse å gjøre hver eneste dag.
Jeg er veldig heldig jeg, for jeg er ikke naiv, jeg tror ikke det er så lett som for meg, for veldig mange nå i verden våres.
Det sitter så mange og dveler og drar seg selv ned nå, både angst over møter som blir avlyste, aktiviteter som har blitt rutine er avlyst og alt fremover er utsatt på grunn av at ingen jobber annet enn ifra hjemmekontor, og alle skal ta avstand til hverandre, så hjemmebesøk og alt av møter blir utsatt til den værste faren er over. Alle tingene man er vant med å gjøre, bare forsvinner liksom. Og jeg undrer på hva det gjør med menneskene rundt meg. Bare det å komme seg på butikken er jo vanskelig for noen med angst, det vet jeg alt om! Jeg gikk 6 mnd uten å klare å komme meg dit, uten å drikke! Jeg har hatt en enorm sosial angst, som har ødelagt masse for meg igjennom hele livet. Og i desse tider blir denne angsten bare enda værre. Nå er jeg så heldig å ikke ha denne angsten lenger, men det har vært sinnsykt masse jobb.
Jeg tenker denne dvalen går utover barna, og ser nå at dem vurderer å slippe noen barn tilbake til skolen, for og imot der skal jeg ikke diskutere, for det har jeg ingen kompetanse til. Men det er mange som kjeder seg rundt om, og jeg tenker at denne dvalen kommer til å ramme sterkest dem som er svakere ifra før. Og jeg ser allerede ringvirkningene som kommer som kastende på oss og er bekymret for når dette roer seg ned og vi kommer ut igjen i hverdagen, alle jobbene, alt økonomisk, alt av systemer som plutselig skal gjøre alt dem gjør til vanlig, pluss alt dem må ta tak i. Det vil komme en stor storm med senskader og en kommer til å se i ettertid hvordan denne perioden har påvirket dem som virkelig trenger støtten og hjelpen våres akkurat nå.
Verden kan ikke stå helt på pause, og vi trenger mennesker som strekker seg ekstra for andre nå, for det er mange som sitter aleine nå og sliter. Kjenner du noen som du vet sliter litt ifra før, så ta opp telefonen og kontakt dem. Vet du noen som sitter å ikke kommer seg på butikken, så er det lov å spørre om du skal handle for dem. Det er de små tingene som en samtale i telefonen eller en håndsutrekning – hånd, som gjelder nå, og dugnaden er igang! Vi gjør dette for andre, for mange er ikke redde for seg selv, så vi må tenke litt på psykisk helse også, og hva denne rolige perioden som er en ferie for mange, kan bli katastrofal for dem som ikke har motet til å spørre om hjelp.

Medmenneskeligheten her i landet våres er jeg mektig stolt over, og når vi står ovenfor kriser er jeg som stoltest, det har jeg alltid blitt i alle sammenhenger, når vi står sammen for landet våres, og står opp for urettferdighet og rettighetene vi har, så får jeg gåsehud og blir skikkelig stolt over å være så heldig å være født i dette vakre landet våres. Vi er på dugnad og den blir tatt på alvor, vi gjør plikten våres, og nå bør alle ta ett tak for også dem som trenger det mest nå. Ikke la noen sitte aleine, og ikke bli sittende aleine heller. Vi har internett og bør holde sammen i denne perioden.

Jeg jobber aktivt hver eneste dag uten å risikere noe selv. I går var jeg rundt med matkasser ifra Frelsersarmeen. Jeg er så glad for dette tilbudet, og oppfordrer alle til slikt arbeid og slike tilbud da det gir en stor glede for mennesker! Jeg støtter alt slikt arbeid, og setter sånn pris på dem! Jeg tenker det er viktig å få fokus på dette, at det ikke er flaut eller ubehagelig å benytte seg av dette når man ikke får endene til å møtes! Det finnes ikke ubehangelig når man først har vært der 😉 første gangen jeg var der gikk jeg med hodet sunket ned og med hendene i lomma, jeg benyttet meg av dette leeeeenge etter jeg fikk høre om det, og det var denne terskelen å gå over før jeg tok motet til meg, men du blir møtt på en fin måte og får velge ut selv hva du ønsker som regel. Nå i denne krisen er det litt anderledes. Men allerede 2.April er det åpent igjen fra 12-13 og jeg anbefaler dette til alle som ikke har til det dem trenger. Det er basisvarer som man kan supplere med selv. Det er ikke full pakke, men det er nok til å lette hverdagen med det du må handle uannsett.

Vi tar ett tak for hverandre og støtter hverandre så godt vi kan 🙂 jeg oppfordrer alle til å følge med og gjøre det samme! Vi kan holde sammen uten å være ilag.

Spleisen min som bare har 7 dager igjen folkens! https://www.spleis.no/project/99574

Neglelakk fra Lyko som tørker på noen sekunder! Anbefales av meg. Neglelakk som tørker på sekunder! Annonse

IsaDora//Neglelakk!

IsaDora

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg