Å komme seg utav ett rusmiljø er jammen ikke enkelt!

Reklame | Gymgrossisten

Annonselinket innlegg

Jeg merker det veldig godt dette her, og det er ikke noe jeg innbiller meg, det er faktisk veldig veldig normalt når noen prøver å komme seg utav ett miljø, og jeg forstår dem som sitter igjen også! Jeg forstår dem veldig godt, for jeg har i mange år vært den som sitter igjen der, når andre mennesker ønsker seg ut av miljøet og ønsker å gjøre noe annet med livet sitt enn å sitte sammen med meg å drikke. Det er vondt, fordi miljøet ditt er redusert, og det blir små grupper i slike miljø så når en person forlater så blir det lagt veldig merke til og det og man savner den som mangler. Det er en dynamikk i en gruppe så når ett menneske mangler så er det alltid noe som mangler, og man snakker om dem hele tiden. Ja altså man snakker hele tiden om hvor mye man savner personen som mangler 🙂

jeg føler på det nå, at det er noen mennesker der ute som ikke akkurat har rent mel i posen, og som sikkert hadde fått seg en megagod latter om jeg havnet utpå skråplanet igjen. Jeg merker det spesielt nå når det er helg, og slik har det vært en stund nå. Det er litt merkelig da samtlige vet hva jeg gjennomgår nå, men i går lyste det veldig igjennom at jeg har mennesker rundt meg som ikke ønsker meg noe godt, men så lenge jeg vet om det er det lettere å gjøre noe med det. Jeg er verken naiv eller dum 🙂 jeg mottok ganske mange grove meldinger i går, akkurat i går når folk flest, ja alle vet at jeg får behandlingen min akkurat denne dagen, og det lyste helt klart igjennom motivasjonen og hensikten, i desse usammenhengende og stygge meldingene som var rettet mot min person og ikke sak 🙂 det er rart det bare er disse dagene da folk vet jeg kansje er litt svakere, folk velger å «ta meg» på, og jeg biter rett og slett ikke på det lenger. Jeg senker ikke min egen standar på denne måten rett og slett, og tar ikke til meg ting som direkte er utrettferdig eller ikke henger på greip. Ta meg heller for alt jeg har gjort, og ikke lag historier og sleng det i trynet mitt 🙂 når kontakten på en måte er basert bare på å gjøre meg trist eller for å trigge frem en følelse folk vet jeg før ville drukket meg drita for, så blir det bare for dumt. Og mange mange mange der ute opplever dette når dem prøver å komme seg utav miljøet.

Det blir bare for dumt, og jeg tar ikke av min tid for å fokusere på slike meldinger som bare er ute etter å skade meg eller trigge meg til å gå tilbake til før. Før hadde jeg latt meg rive med og det hadde blitt en stor krangel igjennom meldinger der jeg ble sittende med masse tanker om hvor lite jeg er verdt og blitt skikkelig lei meg! Jeg har mang en gang sittet og grått og vært nedfor på grunn av meldinger av slik karakter, men jeg senker meg ikke lenger til dette nivået! Jeg forstår godt at det er vondt å miste noen, at jeg har gått videre og klart å skape meg ett liv, men jeg løsriver meg og går videre. Det er ikke slik som før at jeg tilgir alt som kommer min vei og bare glemmer alt det stygge som skjer mot meg. Nå har jeg mer selvrespekt for meg selv og bare blokkerer dem som ikke ønsker meg noe godt og det er ingen som har noe jeg behøver lenger. Jeg tror det er der skoen trykker! Fordi noen er vant med at jeg behøver dem, at jeg tar kontakt igjen når suget etter alkoholen blir sterkt nok, men det skjer ikke denne gangen, og det er ingen som har noe jeg har behov for lenger. Jeg hever meg over det, og overser alt jeg ser ikke vil meg noe godt 🙂

Det er helg og jeg merker det på telefonen min, og det er litt rart at folk ikke har tatt et hint etter så lang tid! Jeg går utfra at folk er trege og ikke skjønner helt poenget ennå 🙂 det kommer sikkert med tiden! Her våknet jeg til snø igjen! Det er utrolig ustabilt her, og vi våkner til en ny årstid føler jeg hele tiden, noen dager har vi alle årstidene på noen timer, og man vet aldri hva som kommer! Det er sjarmen med å bo på Vestlandet, og jeg ville ikke være foruten.

Det er Lørdag og denne helgen er helt spesiell for oss <3 uka har gitt oss så mye motivasjon og så mange ting å gå på, at vi kan leve noen uker bare på dette! Jeg har sovet meg igjennom hele natten og kan ligge og duppe av i sofaen i mange timer fremover på dagen, for vi har overhode ingen planer. Denne dvalen setter en stopper for alt! Og det er litt sykt når sykehusbesøk blir noe man nesten ser frem til, bare for å komme seg ut og gjøre noe 🙂 jeg fikk også høre i går at leger som er rundt om på kontorene i landet våres sitter og forteller pasienter at dem har Corona, uten å ha tatt en eneste prøve som kan påvise dette. Jeg kjente jeg ble skikkelig forbannet, fordi dette bare skaper en fryktelig frykt hos mennesker som overhode ikke trenger mer av angst. Folk som er redde for dette trenger støtte og hjelp og noen å snakke med, ikke å bli trigget til mer panikk og innestengelse. Det er mange som lever på selvpålagt karantene som overhode ikke er i noen fare for verken å ha blitt smittet eller oppholder seg i noen situasjon der dem kan være i fare! Mennesker med en angst ifra før, bare sitter å bygger denne opp mer, og jeg håper folk er forberedt på en skikkelig oppvask etterpå. Nå blir nesten ingenting tatt tak i, så senskadene etter denne perioden gruer jeg meg skikkelig til! Denne statistikken over smittede og døde kommer bare til å bli en ubetydelig statestikk når man ser alle skadene dette fører med seg. Desverre.

Jeg tar mine forhåndsregler, og jeg burde være kjemperedd siden jeg er i risikogruppen, og jeg har null immunforsvar! Det har jeg hatt i 3 mnd nå, så jeg har i 3mnd vært forberedt og tatt mine forhåndsregler når det kommer til sykdom. Jeg har levd livet mitt helt normalt, og jeg har ikke møtt så mange mennesker før som i denne perioden, jeg har opplevd så mye, vært overalt og allikevel så har jeg holdt meg frisk som en fisk, bare ved små enkle grep for å beskytte meg selv! Jeg tenker at når jeg fortsatt lever etter alt som har skjedd, så tenker jeg at det ikke blir Coronaen som slår meg ut! Om vi ikke snakker om ølmerket da. Jeg er mer redd den øla enn denne sykdommen som herjer, men beskytter meg for å ikke smitte andre som ikke ville tålt dette. Jeg har stor respekt og kjærlighet for andre, så det er det de handler om! At vi ikke ønsker å smitte andre og spre dette viruset, og derfor holder vi oss inne hos dem vi er nære med. Jeg finnes ikke redd eller engstelig, og det er fordi jeg er i kontakt med gode leger hele ukene på grunn av min egen tilstand, og jeg får oppdateringer og dem er veldig ærlige med meg. Det er ingen der som er redde eller frykter dette, det er ingen der som går med panikken i seg. Og dem tar seg tid til å forklare meg hva denne redselen som er over Norge nå faktisk baserer seg på! Dem har vært redde for at dette skal ramme legestanden våres, fordi den er skjør og ikke så stor, dem er redde for denne bølgen av syke mennesker, så vi får overfylte sykehus. Dem er ikke bekymret for den vanlige mannen i gata, for dem har kontrollen på viruset her vi bor. Dem har full kontroll og disse tiltakene som ble satt ut i livet med en gang, har hjulpet masse! Jeg gleder meg til vi kan gi litt slipp på dette og gå videre. Så verden kan gå videre og vi kan komme tilbake til normalen!

Jeg bare håper at folk ikke blir sittende aleine med angsten sin og burer seg inne uten kontakt! Det er det værste du kan gjøre, og jeg ber deg om å kontakte noen du stoler på, eller føler du kan snakke med. Alt er ikke stengt, så om du trenger hjelp så er det bare å få kontakt med noen som kan hjelpe deg. Jeg er alltid parat til å ta telefonen, så ikke nøl med det. Jeg tenker vi må tenke på hverandre nå, og være observant på tegnene!

Ønsker dere en fantastisk Lørdag kjære lesere <3 masse kjærleik sendes!

Her er c4 som vi anbefaler dere fra gymgrossisten. Finner i mange smaker

349kr gymgrossisten

CELLUCOR

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg